Ben even bij Simon op ADR herhaling geweest
Bij Simon is het oude jongens krentenbrood en deze man kent iedereen , en levert een deskundige opleiding, en probeert iedereen te laten slagen .
Deze Jolmers tak levert alleen ADR zaken , en doet dit aan alle soorten bedrijven instellingen , ook heeft hij een handige tool om je punten te berekenen , deze staat op zijn website waar veel info over ADR te vinden is , hier is veel werk aan vooraf gegaan en kun je zo gebruiken , probeer maar eens .
Zelfs ik kan het , zegt genoeg .
Boetes ADR boetes zijn hoog
Niet voor het geld , maar rijdt niet met de borden dicht de hulpverlener die jou komt helpen , hij weet dan niet dat jij ADR in de auto hebt ,en kan dan zelf gewond of bedwelmt raken , bv met klasse 8 of andere rotzooi wat er ook maar in jou auto zit .
Onder de 1000 punten blijf je bijna nooit , en misschien heeft die brandweerman ook vrouw en kind wie weet .
Tunnels
Ik heb mij nu laten vertellen , je hebt verschillend soorten tunnels
Te weten
A / mag alles door
B / minder voorzieningen
C / Nog minder voorzieningen
D/ nog slechter
E/ totaal verbod
Tunnelcode vrachtbrief staan twee codes op
De eerste is voor tanks en bulk
De tweede voor stukgoed
Bijvoorbeeld [D/E]
Je mag dan niet door een D tunnel maar wel alles wat daaronder zit , dus wel C of B /A mag altijd
Bij Antwerpen is een totaalverbod bij de Kennedy tunnel en alles moet door Liefkeshoek , maar de tunnel daarna de Tijsterman geloof ik ligt eruit , opgaand je moet dan over de sluis wordt aangegeven , gelijk na de betaling eraf dan moet je de omleiding volgen .
Ook heb je soms tijden dat je wel en niet door de tunnel mag s'nachts mag je door de Elbe tunnel van 23,00 tot 05,00 s'morgens .
Als je het een beetje snapt mag best veel , in het boek van Jolmers staan alle tunnels met hun coderingen